Sayfalar

2 Temmuz 2017 Pazar

AJDA PEKKAN'IN ŞAN HOCASI OLMAK




                Benden "Ajda Pekkan'ın şan hocası" diye bahsedildiği oluyor. Hatta bu son zamanlarda oldukça sık duyduğum bir şey. Oysa benim Ajda Hanım ile çalışmaya başlama zamanım 2006 sonları. Bu geçen 10 yıllık sürenin ortasında, bir süre çalışmadık. Sonrasında tekrar bir araya geldik. Ünlü ve yoğun çalışan şarkıcıların hayatları çok hızlı ve devinimli olduğu için, gayet normal bir durum. O dönem çalışmak istemedi ve bunda tuhaf bir şey de yok.Fakat özellikle o çalışmadığımız dönem iyice idrak ettiğim bir konuyu size açıklamak istiyorum.

                Ünlü bir insanla çalıştığınız zaman, bir süre sonra adınız o insanla beraber anılır hale gelebiliyor. Benim durumumda bir grup insanın adı sayılır oldu zaman içerisinde.
"Aylin Taşar ile çalışıyorum; Ajda Pekkan, Hande Yener, Bengü vs vs vs ile çalışan şan hocası"
İsmime cv eşlik ediyor adeta. Ünlülerle çalışan herkesin bu durumdan çok mutlu olduklarını görüyor ve şaşırıyorum. Kuaförleri, şoförleri, gitaristleri, menajerleri, aranjörleri, diş hekimleri, gittikleri spor merkezleri, hatta oteller, hatta restoranlar.... X Hanım'ın veya X Bey'in gittiği restoran.
Bu elbette pr olarak kimsenin kaçırmak istemediği bir fırsat. Çünkü ünlü isimlerin marka değerinden onlarla çalışarak siz de faydalanıyorsunuz. O insanların kalitesiz bir restoranı, kötü bir kuaförü, gitaristi, şöförü, aranjörü veya şan hocasını tercih etmeyeceklerini bilerek. Buraya kadar elbette anlaşılır bir durum.

Peki ben neden bundan hoşlanmıyorum? Ajda Pekkan kadar önemli bir isimle çalışmak bir şan hocası için muhteşem bir deneyim ve çok büyük gurur kaynağı elbette.
Fakat ben sadece Ajda Pekkan'ın şan hocası mıyım? Onunla çalışmadığım zaman zarfında bana gelen herkes sadece işimi iyi yaptığım için geldi. Ve bu her zaman böyle olmalı.
Ajda Pekkan harikulade bir şarkıcıdır. Bunu yaratan da tamamen kendisidir. Tanrı vergisi yeteneğini, sesini ve müthiş zekasını birleştirerek ortaya büyük bir ikon çıkaran kendisidir.
Benim şan hocası olarak onun şarkıcılığına olan katkım, ses performansını yüksek tutma amaçlıdır. Bunda başarılı olduğumu çalıştığım dönemlerdeki ses performansı yükselişinden anlayabilirsiniz ama yine de...
Ben Ajda Pekkan üzerinden işimi iyi yaptığımı ispat edemem.
Kimse edemez.

Bir ünlü ile çalışmak, herhangi bir uzmanlığın ispatı değildir.

              Onun sizi uzun bir süre çalışmak için tercih etmesi de birden fazla sebebe bağlı olabilir.
Benim işimi iyi yaptığımın ispatı; sizin çoğunlukla görmediğiniz, görseniz bile çok dikkat etmediğiniz isimler. Onlar sıfırdan başlayan ya da kötü şarkıcılık alışkanlıklarını düzeltmek için bana gelen;  benimle büyük bir dönüşüm yaşamış, yaşayan ve yaşayacak olan insanlar.
Onlar sayesinde ben işimi iyi yapmayı öğrendim ve her gün yeni şeyler öğrenmeye devam ediyorum.
Çalıştığım ünlü isimlerde de yarattığım bir dönüşüm var tabii; ama genellikle ünlü bir isimle haftada iki kez bir yıl boyunca düzenli çalışma şansınız yoktur şan hocası olarak. Onların buna vakti yoktur ve bu çok normaldir. Dolayısıyla şan hocası olarak şartlara uyum sağlamanız, (turnede, kuliste, konser öncesi stres yaratan durumlar içinde sakin kalarak) ve hızlı, nokta atışı çalışmalar yapmayı bilmeniz lazım. Bu takdire değer değil mi? Tabii öyle ama demek istediğimi anlamışsınızdır diye umuyorum.
Bu konuda çalıştığım ünlü isimlerin memnuniyeti de mutlaka çok kıymetli benim için.
Ama ben onların marka değerinden faydalanmaya çalışmadım hiç bir zaman. Çalıştığım herkes kadar onların da videolarını veya fotoğraflarını paylaşmak dışında... Bunu da pr olarak görmüyorum.
Sosyal medyada takipçi sayılarıma bakarsanız görürsünüz :)) Küçük ama bilgili bir kitleye ulaşmak benim için güzel. Butik otel olmayı, beş yıldızlı tatil köyü olmaya tercih ettim hep. İkincisi de kötü değil elbette, tercih meselesi.
             Hayatta yapabileceğiniz en güzel şey, motivasyonunuz para olmaksızın işinizi sevgiyle yapmaya çalışmaktır. Bunu başardığıma inandığım için, çalıştığım isimlerin marka değerinden faydalanmak arzusunda olmadığımı açıklama gereği duydum. Kendiliğinden olana engel olamam elbette ve bu gayet normal.  Fakat sadece X insanın çalıştığı kişi olarak yaşarsanız, X insan ile çalışmadığınız zaman siz bir hiç olursunuz.
             Ünlüler ve hayatları çok çekici geliyor çoğunluğa. Ünlülerin çalıştıkları kişiler olmak, hatta çalıştıkları kişilerle çalışıyor olmak, hatta çalıştıkları kişilerle çalışan insanların arkadaşı bile olmak garip şekilde kıymet görüyor. Bilginizi arttırın, araştırma yapın. Çalıştığınız kişilerin size fayda sağlayıp sağlamadıklarını algılayacak seviyede olmak için gayret edin. Ancak bu sayede sizi dönüştürecek hocalara ve diğer şeylere ulaşabilirsiniz. Benim haricimde de işini iyi yapan şan hocaları var ve onlar da bana kızıyorlar biliyorum. Onlara da sesleniyorum; bu etiketlerin bedeli sandığınızdan büyük ve yorucu. İşini iyi yapan ödülünü alır. Ben her çalıştığım insana Ajda Hanım kadar değer veriyorum. Ödülü de, çalışmanın sonucu da güzel oluyor böylece. Müzik için, hayalini gerçekleştirmek için emek veren ve bu sebeple sizin yardımınıza başvurmuş her bir insan çok değerli.
Onlara her şeyinizi verin.
            Ve bana gelmek isteyenlere... Bana gelerek ünlü olmanız veya Ajda Pekkan kadar büyük bir şarkıcı olmanız mümkün değildir. Sahip olduğunuz yeteneği ve sesi geliştirmeye kararlı olmalısınız. Müzik dinlemelisiniz. Çok dinlemelisinz. Müziğe aşık olmalısınız ve ünlü olmayı istemek, şarkıcılık aşkınızın önüne geçmemeli. Ünlü olmayı istemekte bir sorun yok ve elbette daha fazla insana ulaşmanın kesin yolu bu. Ama ünlü olmanın kesin bir yolu da yok ve yıllarca şöhretini koruyabilmiş insanlar bunun için daimi olarak çaba harcamak, çalışmak, bir çok sıradan şeyden de feragat etmek zorundalar. Her derdinizin ilacı müzik olmalı. Müzik müzik müzik.
         

  Just remember love is free but all magic comes with a price.


Sevgiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.